inBeacon maakt iOS SDK beschikbaar

Nederlands iBeacon platform inBeacon lanceert iOS SDK voor ontwikkelaars

01 OKTOBER 2014, UTRECHT, NEDERLAND

Vandaag lanceert inBeacon een software development kit waarmee iOS apps direct uitgebreide iBeacon functionaliteit kunnen toevoegen. Deze inBeacon SDK kan eenvoudig geïntegreerd worden in bestaande iOS apps waardoor deze direct gebruik kunnen maken van de uitgebreide iBeacon functionaliteit van het inBeacon platform. Uiteraard is het ook mogelijk voor ontwikkelaars dezelfde functionaliteit toe te voegen aan nieuw te ontwikkelen apps.

iBeacon enterprise platform

Via het inBeacon platform kunnen bestaande apps voorzien worden van iBeacon functionaliteit. Met het inBeacon platform kan met business rules persoonlijke en relevante proximity marketing campagnes worden aangemaakt. Ook is het mogelijk uitgebreide analytics en customer intelligence te verzamelen over klanten die in de buurt komen van de geregistreerde beacons en deze gegevens te koppelen aan acties.

Door een intelligente koppeling te maken tussen de uitgebreide analytics en business rules kunnen retailers klanten relevantere informatie sturen. Staat een klant bijvoorbeeld bij een beacon met product A langere tijd te kijken dan kan informatie over een gerelateerd product worden verzonden. Of klanten kunnen op basis van het aantal keer dat ze in de winkel zijn geweest informatie ontvangen. Dergelijke relevantie maakt het inBeacon platform beschikbaar en resulteert in een hogere conversie en aandacht van de klant.

Meerdere inBeacon SDK’s beschikbaar

Naast de nieuwe iOS SDK voor inBeacon is er tevens een iOS Titanium SDK beschikbaar. Het Appcelerator Titanium ontwikkelplatform wordt vaak toegepast door ontwikkelaars in de retail. Inmiddels zijn er meer dan 244 miljoen apparaten die appcelerator apps bevatten en bedrijven als Avis, Kellogs, ebay, Canon, PayPal, Adidas, Tesco, Veronica en vele anderen die hier gebruik van maken.

Binnenkort volgt ook de inBeacon SDK voor het native Android platform.