DekaMarkt en Exterion Media kijken terug op een succesvolle beacon campagne

Utrecht, 19 april 2016 – Ter promotie van de nieuwe bezorgservice van DekaMarkt is er in samenwerking met Exterion Media een unieke Out-of-Home campagne met beacons gelanceerd. Deze campagne maakt gebruik van fysieke retargeting, mede mogelijk gemaakt door inBeacon en de Telegraaf app.

In Alkmaar en Heerhugowaard zijn de Out of Home (OOH) objecten van Exterion Media voorzien van beacons die werken in combinatie met de Telegraaf app. In deze app liep een display campagne van  Dekamarkt. Zodra iemand met de Telegraaf app op zijn telefoon in de buurt van deze objecten komt, dan wordt dit geregistreerd en gebruikt om de advertentie te tonen  zodra de betreffende persoon de Telegraaf app weer opent.

Positieve ontwikkeling

Met deze crossmediale campagne is DekaMarkt in staat geweest om offline en online optimaal te combineren. Jeffrey Peereboom, Online Marketeer voor Dirk en DekaMarkt: “Door gebruik te maken van beacons in OOH-objecten zien wij een groei van 400% CTR in de display campagne. Wie zien ook een positieve ontwikkeling in de conversie uit deze campagne door de mogelijkheid om relevantere content aan te kunnen bieden.”

De positieve resultaten van deze en eerdere interne en Telegraaf campagnes zijn aanleiding voor Exterion Media het beacon netwerk uit te breiden: “Deze zomer willen wij een netwerk uitrollen met meer dan 5.000 beacons door heel Nederland.” aldus Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director van Exterion Media. “Ons doel is deze unieke propositie in samenwerking met een selecte groep adverteerders te lanceren.” Wanneer Exterion Media minimaal 12 launching partners heeft, gaat het project daadwerkelijk van start.

Beacon technologie

De fysieke retargeting campagne wordt technisch mogelijk gemaakt door het inBeacon platform: “Wij bieden onze partners de mogelijkheid om een groot netwerk van beacons te beheren en via verschillende apps te benutten” aldus Remco Bron, CCO van inBeacon. “We hebben met de Telegraaf app en een groep vrijwillig participerende gebruikers een aantal metingen gedaan . We hebben onder andere gemeten dat 48% van de totale populatie de OOH-uiting heeft gezien. Een ander interessant gegeven is dat de gemiddelde tijd in de supermarkt ‘s avonds 50% korter is dan overdag.”

De toepassing van beacon technologie in combinatie met OOH advertenties biedt de mogelijkheid tot hyper-targeting van een mobiele advertentie. Dit maakt de advertentie meer relevant en meetbaar waardevoller voor alle partijen in kwestie.

-       EINDE PERSBERICHT    -

Over inBeacon

inBeacon levert een offline touchpoint interaction management platform dat in de vorm van Software as a Service (SAAS) wordt aangeboden. Het inBeacon platform biedt organisaties de kans om de offline en online belevenis van de gebruiker op een simpele en kostenefficiënte wijze te verbinden. Met gebruik van iBeacons en op moderne smartphones standaard beschikbare Bluetooth 4.0 protocollen biedt inBeacon een slimme koppeling tussen mobile apps en eventueel onderliggende bedrijfs- en informatiesystemen. Door het bezoekersprofiel en het gedrag op locatie te analyseren kunnen voor een specifieke gebruiker op dat moment en op die plaats relevante acties worden geïnitieerd.

Over Exterion Media

Exterion Media Nederland (onderdeel van Exterion Media International) is marktleider binnen de OOH branche en biedt de beste landelijke spreiding zowel nationaal, in de Randstad als regionaal. Exterion Media Nederland onderscheidt zich in het bereiken van waardevolle doelgroepen voor adverteerders, het leveren van kwalitatieve en kwantitatieve insights, operationele excellentie en het bouwen en onderhouden van lange termijn relaties.

Exterion Media heeft diepgaande kennis van doelgroepen en de markt, een breed aanbod, jarenlange expertise en is marktleider in Digitaal Out-of-Home. Hiermee biedt Exterion Media adverteerders innovatieve en creatieve Out-of-Home oplossingen op straat, NS-stations, in winkelcentra, billboards en via vervoersreclame. Door exclusieve concessies als ons winkelcentranetwerk, de Nederlandse Spoorwegen en Schiphol kunnen adverteerders op de meest uiteenlopende locaties de massa of juist heel gericht waardevolle doelgroepen bereiken.

Over DekaMarkt

Het familiebedrijf DekaMarkt heeft 82 winkels in de provincies Noord- en Zuid-Holland, Gelderland, Overijssel en Flevoland. Een (online) wijnmarkt, een bezorgservice (online boodschappen doen) en een tankstation zijn onderdelen van het bedrijf. In 1949 introduceerde DekaMarkt, als eerste in Nederland, het fenomeen zelfbediening. Kijk voor meer informatie op www.dekamarkt.nl.

De supermarktketen is sinds 1 januari 2009 onderdeel van Detailresult Groep NV. Detailresult Groep NV heeft behalve twee supermarktketens (DekaMarkt en Dirk van den Broek) ook eigen productiebedrijven, diverse distributiecentra, verscentrales en transport. Tot slot zijn er aan het bedrijf gelieerde tuincentra en slijterijen. Kijk voor meer informatie op www.detailresult.nl.