Exterion Media heeft per vandaag het grootste Nederlandse Beacon-netwerk

Exterion Media rolt in samenwerking met technology-partner inBeacon het grootste Nederlandse Beacon-pilotnetwerk uit. Op 250 locaties in Alkmaar en Purmerend zijn alle buitenreclame-objecten voorzien van Beacons. Met TMG Landelijke Media wordt een eerste pilot ontwikkeld. Met deze pilot willen de partijen de vele mogelijkheden die Beacons hebben testen en de opgedane kennis gaan delen met de markt.

Grootste Beacon-netwerk van Nederland

Deze maand gaat de pilot starten. Exterion Media is hiermee de eerste buitenreclame-exploitant die deze nieuwe technologie op grote schaal zal uitrollen en testen. De partijen leveren allemaal hun bijdrage. Er is gekozen voor Alkmaar en Purmerend omdat deze twee steden qua omvang verschillen en omdat Exterion Media in deze steden een nagenoeg 100% dekking heeft.

Spannend hoe Beacons in de praktijk werken

Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director bij Exterion Media: “Ruim 4 maanden geleden zijn we met dit project gestart. Met inBeacon en TMG Landelijke Media hebben we niet alleen een sterk en flexibel platform maar we hebben met De Telegraaf ook direct één van de grootste nieuwsapps van Nederland bereid gevonden om deze uitdaging aan te gaan. Alleen al het voortraject heeft ons veel leermomenten opgeleverd en het is enorm spannend om nu te gaan ervaren hoe het in de praktijk uitwerkt. De komende maanden geven we regelmatig updates met onze bevindingen.”

- EINDE PERSBERICHT -

Wat zijn Beacons?

Beacons zijn Bluetooth 4.0 zenders die gesignaleerd kunnen worden door iOS en Android apps. Beacons zenden alleen uit en kunnen niet ontvangen of registeren en staan niet in contact met internet. Alle interactie vindt plaats via de app op de telefoon van de gebruiker. De leverancier van de app heeft allerlei mogelijkheden om acties te initiëren die zijn toegespitst op plaats, tijd en het profiel van de app gebruiker. Het is een opt-in voor de gebruiker om hier open voor te staan. Bluetooth 4.0 Low Energy is beschikbaar is op alle moderne smartphones (iOS vanaf iPhone 4s en Android vanaf zomer 2013).

Over Exterion Media

Exterion Media Nederland is onderdeel van Exterion Media International, is marktleider binnen de OOH branche en biedt de beste landelijke spreiding zowel nationaal, in de Randstad als regionaal. Exterion Media Nederland onderscheidt zich in het bereiken van waardevolle doelgroepen voor adverteerders, het leveren van kwalitatieve en kwantitatieve insights, operationele excellentie en het bouwen en onderhouden van lange termijn relaties.

Exterion Media heeft diepgaande kennis van doelgroepen en de markt, een breed aanbod, jarenlange expertise en is marktleider in interactieve buitenreclame. Hiermee biedt Exterion Media adverteerders innovatieve en creatieve buitenreclame-oplossingen op straatmeubilair, NS-stations, billboards en via vervoersreclame. Door onder andere exclusieve samenwerkingen met de Nederlandse Spoorwegen en Schiphol kunnen adverteerders hiermee op de meest uiteenlopende locaties de massa of juist heel gericht waardevolle doelgroepen bereiken.

“Ruim 4 maanden geleden zijn we met dit project gestart. Met inBeacon en TMG Landelijke Media hebben we niet alleen een sterk en flexibel platform maar we hebben met De Telegraaf ook direct één van de grootste nieuwsapps van Nederland bereid gevonden om deze uitdaging aan te gaan. Alleen al het voortraject heeft ons veel leermomenten opgeleverd en het is enorm spannend om nu te gaan ervaren hoe het in de praktijk uitwerkt. De komende maanden geven we regelmatig updates met onze bevindingen.„ Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director bij Exterion Media

Over Telegraaf Media Groep

Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) is een van de grootste mediabedrijven van Nederland. Onze kernactiviteit is het creëren en vermarkten van content. De hoofdmerken zijn De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé, VROUW, een aantal sterke regionale dagbladen zoals het Haar-lems Dagblad en het Noordhollands Dagblad, en Radio Veronica, Classic FM en Sky Radio. Het is onze uitdaging om de consument optimaal te bedienen met nieuws en entertainment, op elk mo-ment van de dag en via alle beschikbare distributievormen. De behoefte van de consument staat centraal in de keuzes die wij maken. Door samenwerking tussen onze merken bieden wij adver-teerders een aantrekkelijk crossmediaal bereik. Voor meer informatie over TMG ga naar: www.tmg.nl of volg ons op twitter @mediatmg.

Over inBeacon

inBeacon is een snelgroeiende Nederlandse startup dat een schaalbaar “software as a service (SAAS)” platform levert dat organisaties de kans biedt om de offline en online belevenis van de gebruiker op een simpele en kostenefficiënte wijze te verbinden door relevantie toe te voegen aan het ter plaatse zijn van een bezoeker.

Met gebruik van iBeacons en op moderne smartphones standaard beschikbare Bluetooth 4.0 protocollen biedt inBeacon een slimme koppeling tussen mobile apps en eventueel onderliggende bedrijfs- en informatiesystemen. Door het bezoekersprofiel en het gedrag op locatie te analyseren kunnen voor een specifieke gebruiker op dat moment op die plaats relevante acties worden geïnitieerd.